tirsdag 16. februar 2010

Gratulerer, Trygve, du har allerede vunnet!


Neida, det har jeg ikke! Selv om "Elin" smiler til meg og er på fornavn med meg!

Er dette svindel? Jeg velger å tro at det ikke er det. Men jeg er ikke sikker.

I alle fall er markedsføringen av diverse lotterier og salgskampanjer nokså frynsete. Selvsagt var det min egen feil da jeg forleden klikket på en iPhone-annonse på Facebook. (Det var før jeg hadde kjøpt en!)

For å være med måtte jeg hake av at jeg var villig til å havne på en postliste som skulle sende meg diverse tilbud.

-Det er greit, tenkte jeg, jeg vinner jo en iPhone, og kommer ikke til å kjøpe noe av det andre de forsøker å kaste etter meg.

Der tok jeg feil! Nå har jeg min fulle hyre med å stanse flommen av "tilbud" fra diverse leverandører. Det ene gode "tilbudet" etter det andre ramlet ned i innboksen min.

Tilbudet fra "Elin" ser jo bra ut det, i første omgang. Hvem vil ikke finne en diger flatskjerm, selv om Petter Nordtug ble nummer 41 på gårsdagens 15 km i friteknikk?

Ellerede på den neste siden fra "Elin" sa jeg stopp. Der vil de ikke bare vite hva jeg heter og hvor jeg bor? De vil vite når det er lettest å treffe meg på telefonen!

Tenk, at også jeg skulle begå en slik nybegynnerfeil!


2 kommentarer:

  1. Tabbe Trygve, tabbe!

    Bente
    erfaren

    SvarSlett
  2. Korrekt!

    Ikke livsfarlig feil, så mye veit jeg. Men hva er dette for slags markedsføring?

    Skulle vært moro å slengt inn saken for Forbrukerrådet.

    SvarSlett

Det er fint at noen leser det jeg skriver. Og kommenterer det! Jeg skal komme tilbake med en seriøs tilbakemelding!