mandag 29. mars 2010

Vær på amerikansk


Vi visste det jo, men trodde jo ikke helt på det. Før vi fikk tre-fire bøtter vann i huet, og alle paraplyer vrengte seg. To dager tidligere var det nær null.

Men om tre dager har vi 24 grader og knallblå himmel. Vi går altså rett fra norsk vær i november til norsk høysommer. I løpet av en uke. Hvis vi skal tro Blinderns kolleger.

I dag er det flomvarsel for den amerikanske østkysten. De regner regnet i inches. Lett bekymret fant vi ut at 3,11 inches faktisk er 79 millimeter. Selv bergensere synes det blir i meste laget.

Det er altså aldri kjedelig å være værnerd her borte.

Hvis dere ikke hører fra meg i morgen, har jeg trolig druknet!

2 kommentarer:

  1. Det regner som på film: nedover, bortover og oppover. Sånt regn man tror er laget kunstig for filmens del, men som faktisk er en del av hverdagen her. Noen burde skrive en reportasje som alle de tusen paraplyer som ligger igjen med knukket rygg etter sånt vær. Jeg har medfølelse for alle de stakkarne som ligger igjen på fortauskantene, i søplekassene og ute på veien. Å være paraply i New York er et hundeliv!

    SvarSlett
  2. Takk for tilbakemelding. Morsomt svar. Godt bilde den siste setningen.

    SvarSlett

Det er fint at noen leser det jeg skriver. Og kommenterer det! Jeg skal komme tilbake med en seriøs tilbakemelding!